Hans Hoogeboom, VW LT35 2.5 TDI

Vaassen 17 dec.2010 Hoi Jan, bij deze ook mijn recensie van een autodwaas die via een vrienden weg (VEMEKO Vaassen / Dijkstra bedrijfautos’s Heerde) uiteindelijk bij automotive electronics ben terecht gekomen. Ik ben een (trotse) bezitter van een VW LT 35 -70kw- bj 2001. Op zich niets mis mee maar een beetje meer power en koppel was geen overbodige luxe. Ik heb me ook verdiept in de tuning materie en, ja, ook de zgn powerboxen bekeken, MAAR je ‘blokje’ software matig laten kietelen is toch wel het beste en het liefst door specials die de klantvraag kunnen verwoorden. Geen gepruts maar zoals het hoort, kost dan wel een eurootje meer, je bent dan wel spekkoper. Als ik zo vanuit Zweden naar Nederland terugrijdt geef ik de bus bij de afslag op de A1 Osnabruck/Amsterdam, richting de nl.grens, de auto op zijn ‘kloten’- vergeef me het woord-het gaat echt full op trottle tot aan de grens...het is een beetje spielerij...spelen met het gas... De snelheid rond de 170 vasthoudend, turbodruk van 2.1, en dan weer af laten zakken en weer opbouwen....(van huis uit een rustige rijder die zuinig is op de auto(’s)) . Vlot in koppel en snel richting de 170...kortom dat extra stukje vermogen is prettig en zeker een bijkomstigheid—uiteraard bij normale rijstijl- koers ik op 1:12. Dus ook nog zuiniger voor dat geld. Inhalen geen centje pijn, even iets meer gas induwen en je wordt als het ware in de stoel gedrukt.. Tot op heden verder geen problemen gehad met het getunede blok, niets verbrand, geen indianen verhalen...Tuning kilometers gereden iets meer dan 100.000 km...Superlatieven komen echt te kort, maar een bezoekje aan automotive electronics is een regelrechte aanrader. Inmiddels ben ik weer bij ‘Jannes’ aangeland, omdat ik nadat de brandstof -en distributieriem en MAP-sensor(turbo) door Dijkstra bedrijfsauto’s Heerde is TOP/PERFECT vervangen door hen, een gevoel had dat de bus inhield. Jan daarover gebeld en probleem uitgelegd, geen probleem, gaan we naar kijken. Ik had het idee dat bij vervanging van de riemen de tuning ongedaan werd gemaakt, MAAR dat is niet zo. (is door Jan uitgelezen en bevestigd dat dit niet zo is!!) Ondertussen wat testritjes gemaakt door Jan en al snel was de diagnose – turbodruk ventiel stuk...Deze zal asap vervangen worden en dan heb ik mijn ‘bussie’ weer terug als vanouds. Kan de lezers van deze site ook nog mededelen dat mijn VW LT zeker meer waard is dan 2 euro..waarom, omdat de EGR door JAN is afgesloten met dit euromuntje... en “ woar ik vandan komme dut Jan de Weerd ziene name eer an...tis be um de tuning dubbel en dwars ‘WEERD’! “ Hans Hoogeboom- Vaassen


Terug naar overzicht