Hoe gaan wij te werk?

Onze zoektocht naar de probleemoplossing begint bij de klant. We nemen de tijd om naar hem of haar te luisteren en stellen gerichte vragen om ons een beeld van de storing te vormen.

Aansluitend worden de storingsgeheugens van de diverse computers in de auto gecontroleerd op eventueel aanwezige foutcodes. Mocht het nodig zijn dan maken we een proefrit om diverse meetwaarden ook tijdens het rijden te kunnen bekijken. Daarvoor beschikken we over diverse allround diagnosetesters, dealertesters en merkspecifieke testers die zich op ‘dealerniveau’ bevinden. De uitgelezen foutcodes en data-analyse geven, mits juist geïnterpreteerd, vaak een goede indicatie van de aard van de storing. Voor die juiste interpretatie is kennis en ervaring echter onmisbaar.

Voldoen voorgaande handelingen niet om de storingsoorzaak boven water te krijgen dan kunnen we met behulp van onze 4-kanaals scope alle voorkomende autotechnische signalen haarfijn in beeld brengen en analyseren. Deze scope bezit ook een geheugenfunctie, zodat we zelfs de oorzaak van storingen die af en toe optreden kunnen opsporen en verhelpen.

Door grondig te meten en zo de probleemoorzaak op te sporen voordat we overgaan tot reparatie of vervanging van onderdelen, bespaart u uiteindelijk tijd en geld. Bovendien doen wij op deze manier veel systeemkennis op, waar u ook weer van profiteert! En last-but-not-least kunnen wij vanuit onze tuningservaring ook op softwareniveau fouten opsporen en verhelpen. Zaken die zelfs een dealer op softwaregebied niet kan, zijn bij ons soms wèl mogelijk. Daarnaast betekent de mogelijkheid tot softwareaanpassing ook extra mogelijkheden op diagnosegebied.